Salı

Bu yazı http://muzukgutusu.wordpress.com sitesinden alıntıdır. HÜSEYİN ALTIN: HAYATI ŞARKILARINDAN, ŞARKILARI HAYATINDAN BESLENEN BİR “TUTUNAMAYAN” Bugün konumuz, hayatı şarkılarından daha arabesk olan, tutunamayan arabeskçilerimizden en farklı ses rengine sahip olanlardan biri, Hüseyin Altın… Hüseyin Altın’la ilgili yazmadan önce biraz sağa sola bakmak istedim. Hayran sitelerine girince ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Acılı arabeskçinin hayran siteleri de acılı arabesk… Kimin kime sitem ettiği belli değil. Baştaki alıntıdan anlaşılan Hüseyin Altın gerçek hayattan sonra sanal alemde de tutunamayıp sitemi basmış, kenara çekilmiş. Sanal alemde de yorulan bahtsız arabeskçimizden görevi devralan arkadaş da işi baştan sıkı tutup raconu koymuş: “Lütfen Haysiyetsizlik Yapıpta Kaynak Göstermeden Yazdığım Yazıları Çalıp Kopyalamayın. İki Elim Diğer Tarafta Yakanızda Olacaktır Ve Hakkım Helal Değildir.” En bilinen şarkısı Dargınımdır.: Ne olur yanıma kimse gelmesin, En yakın dostuma bile dargınım, Kime güvendiysem kırdı kalbimi, Canım bildiğime dargınım dargın. Klibi bek bi acıklıdır, adamı gakreder valla. Üseyin Abi en yakın arkadaşını tükanının kasasına koyduğu arkadaşı kasadan paraları iç eder, beraber yiyip içtiği arkadaşı sevgilisini ayartır, hatta ayıptır söylemesi daha ileri de gider. Sonunda da zaten Üseyin Abi elini kana bular. Çok acıklıdır çok. Benim favorim Elvedadır. Üseyin Abi yine çok kadersizdir. Bütün safiyeti, halis duyguları ile sever bir kadını. Ama tabiri caizse dallamanın biri hatunu Üseyin Abi’nin gözünün önünde ayatır. Üseyin Abi “sevgide hiç gurur olur mu” der, “yıllarca peşinden gezinip durur”, “mahçup olmasın diye ele güne karşı”, “yıllarca katlanıp mutlu görünür”… Ama malum, Üseyin Abi’nin kliplerde hatundan yana şansı tutmaz. Kötü adam dallamamız kadına Üseyin Abi’nin gözünün önünde asılır, hatun da yavşayınca Üseyin Abi masaya yumsuğunu vurur, kadına bir tokat ve dallamanın üstüne gaplan kimin atılır. Klibin kurgusu fiction’u bir harikadır. Aradan zaman geçer, hatun Üseyin Abi’ye geri döner, gözlerini kapatır arkadan “bil bakalım ben kimiiimm” cesti yapar. Üseyin Abi dönerki bu hatun! Ama yer mi anadolu çocuğu, yemez, elinin tersiyle iter, bi daha iter, bi daha iter (bunlar aynı sahnenin tekrarı şeklinde olur, sinemasal teknik açısından Tarantinovari bir sahnedir:) Hakkında yazmadan önce, dediydim ya, hayran sitelerine girdim. Sitelerin genel görünümü bir defa Cebebi pavyonları gibi, acayip tekinsiz görünüyor :) Biraz içinde gezindim ama bişey anlamadım. Sürekli bir sitem, bir helal edilmeyen haklar silsilesi, bir dert yanma… Konuya pek nufuz edemedim, çıktım. Sonra acaba facebook da durum ne diye bi baktım, Üsiyn Abi’yle facbook ta bir ortak arkadaşımız var: Ali Kızıltuğ. O da ayrı bir mevzuu :) Hüseyin Altın, ses rengi çok farklı bir şarkıcıdır. Kırmızı Gül Demet Demet türküsünü Hüseyin Altın’dan dinleyin, demek istediğimi anlayacaksınız. Hüseyin Altın, piyasadaki birçok şarkıcı türkücüden çok daha fazla fanatiği, dinleyicisi olan bir şarkıcıdır. Piyasada tutunamamasının nedenlerinden birisi şarkılarının haddinden fazla “kaybeden tipler”e hitap etmesidir bence. Aşırı doz Hüseyin Altın pek iyi gelmez. Birçok tutunamayan arabeskçinin yaşadığı “yapımcılar paraları götürdü sanatçımızın sırtından milyonlar kazandı ama sanatçımız sersefil kaldı, nalet olsun” durumlarını en derin yaşayanlardan biridir. Görsel olarak da pek piyasaya hitap etmediği açık, eğri oturup doğru konuşmak gerek. Popüler sözlüklerden birinde şarkıcımız için “bu abinin bıyığı ile kaşını pek ayırt edemiyorum” yazmış biri. Gerçi bıyığını kesince de kabarık saçlarına bir çare bulmak lazım… Olmaz diye bir şey yok ama epey zorlamak lazım. Bütün arabeskçilerde olan fakat benim bir türlü ne olduğunu bilemediğim bir şey “sanatçı duruşu” Hüseyin Altın’da çokça mevcuttur. Hayran sitelerinde öyle yazıyor, kendisi de söylüyor. Öyledir herhalde, o kadar adam kalkıp yalan söyleyecek değil ya :) Hüseyin Altın, kaybedenliğinin de farkında olsa gerek, bizi sarhoş görüyorlar şarkısında bunu ifade ediyor. Bu şarkıda cevabını da veriyor: “Bizi sarhoş görüyorlar, Bizi ondan sevmiyorlar, Bizi böyle meyhaneye, Düşüreni sormuyorlar, Yıllardır meyhanelerde, Şarkılar düşmez dillerde, Teselliyi kadehlerde, Arıyoruz biz arkadaş, Böyle derde ağlıyorlar, Bize neden sormuyorlar, Bizi böyle meyhaneye, Düşüreni sormuyorlar” Hüseyin Altın’ın bir de resmi sitesi var. Bu site de yağmurlu bir havada hüzünlü bir melodi ile şöyle karşılıyor: Merhaba Sevgili Dinleyicilerim… Oncelikle Hepinizi Selamlıyorum. Sevgili Dinleyicilerim Benim Sesimi Begenmeniz Benim İcin Bir Gururdur. Arabesk Parcalarımın Hepsi Hayattan Bir Alıntıdır. Yokluktan Varlıgı Gormus Adamın Ama Nihayetınde Bugun Benım Arkadaslarım Benı Arayıp Sormamaları Benım Haysiyetime Dokunmustur.Bir tek Siz olasanızda Yeter. Bole Geldik Bole Gidecegız Elbet.Kendinize İyi Bakın Elinizden Geliyorsa Sarkılarımı İyi Saklayın Simdi Kalın Saglıcakla… Aslında sadece bu cümleler bile mevzuu gayet net ortaya koyuyor. Hayatı şarkılarından, şarkıları hayatından beslenen ve her ikisinde de “kaybeden” bir portre. Bebelere Balon, Meraklısına Not, İsteyene Link Köşesi: - Alıntıları orijinal imlasına dokunmadan yayınladım. - Eğer ilk defa dinliyorsanız, tek seferde en fazla iki şarkı dinlemenizi tavsiye ederim. Tecrübeli bir Hüseyin Altın dinleyicisi gözetiminde dinlemiyorsanız, aşırı doz Hüseyin Altın iyi neticeler vermeyebilir. - Elvedayı mahsusen ve hararetle tavsiye ederim. - Yazıyı yazmadan önce, isimlerini aşağıya dercettiğim şu siteleri epeyce gezdim, yararlandım, kaynağını belirttiğim bazı alıntılar yaptım. Dolayısıyla kaynak göstermeden yayınlayanlardan değilim. Olur da o yönde bir eleştiri gelirse, kifafı misl’ile cevap veririm, benden söylemesi; az çok o raconu da bilirim. - Üseyin Abi’nin resmi sitesini açık unutmayın, su sesi insanın çişini getiriyor. - Son olarak, her ne kadar üslup gereği yer yer istihzalar olsa da; sevgilim yazıya muhtemelen “ayy aşkım iğrençsin yaa” gibi bir yorum yapacak olsa da, Hüseyin Altın’ı severim. Ara ara açar dinlerim, dinlemeyenlere de tavsiye ederim. - http://huseyinaltin.azbuz.com/index.jsp Bu siteyi, “kaybeden” mantalitesini anlamanız açısından gezmenizi tavsiye ederim. Yararlanmak için üyelik talep ediyor ve çok katı kuralları var. Sağlığınız açısından kuralları okuyup ona göre hareket etmenizi tavsiye ederim. Sonra bana patlamasın. - http://www.huseyinaltin.biz (Site orjinal ismi http://www.huseyinaltin-huseyinaltin.blogspot.com/ ) Bu site üyelik talep etmiyor. Büyük bir amme hizmeti yapıyor. tarz/style mantığı açısından da bu siteyi gezmenizi tavsiye ediyorum. Sitenin bannerinde FOTOŞOP’ta croplandıktan sonra muhtemelen inner glow ile aydınlatılan resimleri çok güzel :) Şarkıların videolarını da üye olmadan dinleyebilirsiniz, gayet de hızlı açılıyor. Ben burdan dinliyorum şarkıları. - http://huseyinaltin.info/?Lang=TR&SyfNmb=1 Resmi site bu. Bu site de üyelik istiyor. Bu site için uyarım da, notlarda dediğim gibi, açık unutmayın çişiniz gelir. NOT:Bu bilgiler http://muzukgutusu.wordpress.com sitesinden alıntıdır.Hüseyin Altın ve sitemiz ile alakalı güzel yazılarından dolayı bu yazıyı aynen sitemizde yayınlama kararı aldık.Hüseyin altın ile alakalı diğer siteleride ayrım yapmadan aynen belirttik.Bu yazısından dolayı http://muzukgutusu.wordpress.com sitesi yetkililerine teşekkür eder,bu siteyide gezmenizi tavsiye ederiz.

0 Comments:

Post a Comment



Aradur.com | Arama Motoru
site ekle blogarama - the blog directory
Web Stats